Много общаетесь?

Делитесь, переписывайтесь, дискутируйте...

Новый раздел сайта:

Методический навигатор        Перейти

Xpert Tabs (2)

Урок "Мода" в 8 классе

Мария Александровна КОЛЕСНИК, учитель английского языка
ГБОУ «Академическая гимназия № 56» Санкт-Петербурга 

-

УРОК «МОДА»

-

уроки английского - 8 класс гимназия 56

Класс: 8

Тема урока: «Мода»

Технологии: технология проблемного обучения, технология обучения в сотрудничестве, технология моделирующего обучения, игровая технология, информационно-коммуникационная технология, здоровьесберегающая технология.

Тип урока: обобщение и систематизация знаний.

Главная дидактическая цель урока: совершенствование навыков, умений устной речи.

Основные задачи урока:

1. Образовательные:

  • Развитие навыков диалогической речи.
  • Развитие навыков монологической речи.

Дальнейшее формирование умения употребления лексики.

2. Развивающие:

  • Развитие познавательных интересов учащихся,
  • Развитие навыков систематизации, обобщения, сравнения.

3. Воспитательные:

  • Воспитывать интерес к изучению иностранного языка,
  • Воспитывать культуру общения, эстетический вкус,
  • Формировать личностные качества: самостоятельность, трудолюбие, творчество.

Технологическое оснащение урока: персональный компьютер, проектор, смарт-доска, белая доска, колонки.

Ход урока:

ЭТАП УРОКА

ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ УЧИТЕЛЯ

НА ДОСКЕ

ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ УЧАЩИХСЯ

1.               Warm-up

Good morning, children.  Let’s start our lesson.

A few days ago me and my students decided to create a new page for a school web-site. This page should be about fashion. I know that you’ve already talked about it at your English lessons. So I ask you to help me with this difficult subject.

Here you can see a model of a new page. As you can see it consists of three parts: “teens’ fashion”, “problem page” and “future fashion”. Before we start working on the page, let’s think what exactly fashion is. So what words do associate with Fashion?

As you can see Fashion is a very wide concept. It affects a lot of things and activities in our life. What are they? What things in our lives depend on fashion?

Называют ассоциации со словом «мода»

Называют сферы жизни, на которые влияет мода.

2.               Аудирование, отработка лексики

You can see that there are a lot of things connected with fashion. But what is the most important one? Yes, clothes. Clothes depend a lot on it. Clothes are quite important in teens’ lives. But teens’ fashion is very special. We can prove it if we look closely at youth subculture. Do you understand this word?

There are a lot of different kinds of subculture in the UK. And first we will watch a video about a very famous place. This place is extremely popular among young creative people. You should watch the video very attentively and be ready to answer my questions. Read them now to yourselves and ask me if you have any unknown words.

Now let’s answer the questions.

So Camden Market is famous for fashion. What pieces of clothing have you seen in this video?

What other pieces of clothing do you know?

Very well! But let’s return to the punks? Do punks have their own style? What can you say about their clothes? What type of clothes do they usually wear? What materials do they prefer? Do they choose any special patterns? Look at the whiteboard. There are some clues for you.

As you can see there are some other words which can be useful when we want to describe somebody’s clothes. Let’s put them into the right group.

Good job! Now you have a mini-dictionary on clothes.

Thank you very much! At last I realized who punks are. But actually there are a lot of other kinds of subcultures. And I don’t know anything about them. What are their styles? What clothes do they usually wear? What haircuts do they have? Please, help me! I’ll give you some photos and you will write the typical features of this kind of subculture and then read your description to the class. The class should guess what you are talking about. Use your mini-dictionary.

Читают вопросы. Смотрят видео.

Отвечают на вопросы.

Перечисляют, какие предметы одежды они видели в отрывке. Дополняют своими словами.

Отвечают на вопросы. Выбирают по одному слову для каждой категории.

Распределяют остальные слова.

Составляют в парах описание и читают классу. Класс пытается догадаться о какой субкультуре идет речь.

3.              

Being part of subculture is one of the ways to show your individuality. But it is not the only one. One girl named Julia send an e-mail to our problem page. She asked us for help. You can find her letter on your desks. Please, read her e-mail and tell me what her problem is.

Let’s work in groups and try to help Julia. What can she do? How can she have her own style and save money?

Читают письмо. Выделяют проблему.

Предлагают свои решения по группам.

4.               Проектная деятельность

Ok, we’ve talked about present teens’ fashion. We created our mini-dictionary. We helped Julia. Now I want you to tell me about future fashion. Please, design any piece of clothing that you would like to have in future and describe it. Use your imagination! (задание является дополнительным)

В группах создают предмет одежды будущего и описывают его.

5.               Подведение итогов

Ok. We’ve done a great job. We’ve made mini-dictionary, had a trip to Camden Market and become an expert in youth subculture. Good for you. A little questionnaire for you, my friends. Please, answer just “yes” or “no”.

Thanks a lot for your work. Bye-bye.

Отвечают на вопросы.

Добавить комментарий
  • NOVA - сайт учителей Академической гимназии № 56